mozilla-nl-dev

Re: [Mozilla-nl-dev] Verbetering Nederlandse Firebird-vertaling

From: Bart Kuik
Subject: Re: [Mozilla-nl-dev] Verbetering Nederlandse Firebird-vertaling
Date: Thu, 01 Jan 2004 11:52:46 +0100

Gelukkig nieuwjaar!

Kris Steenhaut schreef:

Misschien niet zoals de Nederlansche taal dat voorschrijft, maar wel zoals de gebruiker het verwacht.

_Wie_ is de autoriteit die zal bepalen welke gebruikers zijn die hun verwachtingen mogen opdringen?

Zie mijn statistiekjes met aantallen door Google gevonden sites op bepaalde trefwoorden. Pure democratie, waar de officiƫle definitie van de Nederlandse Taal niets aan kan veranderen.

Het meeste is nu al tig keer gezegd, dus ik laat het hierbij. Als jullie de vertaling niet aan willen passen aan de gangbare Nederlandse taal dan zal ik experimenteel een eigen vertalingsproject starten met de Nederlandse gebruiker (en niet de Nederlandse taal) als uitgangspunt.

Bart