discuss-gnuradio

[Discuss-gnuradio] Whats going on ???

From: Pascal
Subject: [Discuss-gnuradio] Whats going on ???
Date: Sat, 16 Jul 2016 14:53:35 +0200

Vandaag was ik een paar uurtjes in de space.

Erg teleurstellend dat ik er wederom alleen zat maar we kunnen (en willen) nu
eenmaal niemand verplichten om te komen.
Dit ondanks dat voor de meeste deelnemers de Zaterdag wel de meest geeigende
dag is om te komen (is dat eigenlijk wel zo ?)

Wat mij wel zeer tegen de borst stuit is dat het er wederom een grote bende is.
Mijn wens dat ik bij binnen komen ten minste een vrij (lees leeg) buro aantref
is voor de zoveelste keer niet haalbaar gebleken.
Ongeveer alles wat ik zie is half gesloopt, kapot of iig niet bruikbaar.
Een veel gebruikte soldeerbout ligt ergens op de grond (een plaats waarvan ik
zeker weet dat deze daar niet hoort en niemand het ding daar kan gebruiken)
Veel ruimte wordt ingenomen door een uitstalling van spullen die uitgesorteerd
moeten worden maar waar niemand serieus naar omkijkt.

Alle goede bedoelingen van deelnemers, verzachtende omstandigheden of andere
oorzaken van de chaos zijn totaal niet relevant.
Ik durf glashard te beweren dat elke keer waneer ik de space verlaat ik mijn
rommel opruim.
Er kan eens een keer een MateFlesje of een PizzaDoos blijven staan ala boneur,
maar ik zorg er voor dat de volgende deelnemer een plek heeft om te werken.
Elke deelnemer heeft daar recht op, en er zijn buro’s zat.
Ik wil tevens benadrukken dat orde en netheid NIET een taak is van het bestuur
maar van alle deelnemers !

Een bestuurstaak is wel regelmatig te overleggen (vergaderen heet dat met een
vies woord) waarbij een deelnemers overleg formeel welliswaar niet verplicht is
maar wel zeer gewenst en verstandig.
(AckSpace deelnemers mogen er in deze wel degelijk rekening mee houden dat ons
bestuur ook tegen wil en dank haar functie bekleed.)

Even recaputilerend,
Het idee achter een hackerspace is dat je een gezamelijke ruimte hebt waar je
apparatuur, materialen, middelen, kennis en informatie met elkaar kan delen
ten einde daar zelf een leuke uitdaging mee te kunnen realiseren.
Wat die uitdaging is, is voor eenieder heel persoonlijk en het is niet aan mij
om daar een waarde oordeel over te geven.

Wat wel vaststaat is dat het voor mij zeer onprettig is om keer op keer vast te
stellen dat het nauwelijks mogelijk is om iets te doen
wat ik thuis niet veel prettiger kan doen.
Ik twijfel dan ook erg aan het nut van mijn deelnemersschap aan AckSpace !
Sterker nog, ik twijfel als zodanig over de levensvatbaarheid van AckSpace !

Ik ben mij werkelijk nog aan het beraden wat ik zelf ga doen,
maar ik ga iig naar Heerlen om daar moederziel alleen in de rotzooi te zitten,
ook dat kan ik thuis veel beter.

Pascal.