Re: Het goede woord verkondigen op middelbare scholen.

From: Rudy Gevaert
Subject: Re: Het goede woord verkondigen op middelbare scholen.
Date: Tue, 28 May 2002 10:56:10 +0200

On Tue, May 28, 2002 at 10:37:18AM +0200, Geert Vernaeve wrote:
> Ik wil de taak van editor wel op mij nemen (d.i. een beetje zorgen dat de
> boel consistent blijft en de bijdragen van iedereen aan elkaar plakken).
> We kunnen dan alles op http://cage.rug.ac.be/~gvernaev/glms zetten.
> Ik heb een skelet in elkaar geprutst, ge kunt eens naar de .pdf file
> kijken die daar staat en uw gedacht zeggen als ge tijd hebt.

Goed idee! korte opmerking: \gl voorzien voor GNU/Linux als shortcut ;)

> Er is hier op de galglaan nog een assistent geinteresseerd (Jan De Beule),
> hij wil voorlopig nog niet in de email-lijst staan maar hij komt wel naar
> de volgende vergadering.

Nice

Ik heb ondertussen een alias aangemaakt op zeus: address@hidden
zodat ge daarop iedereen kunt bereiken

Hier volgt zo een inhoudstafel (naar mijn gedacht) voor de inleidingsles

Inleidingsles: Waarom GNU/Linux?
- Wat is GNU/Linux
        * GNU -- de aplicaties
        * Linux -- de kernel
        * De mascaottes tux en gnu
- Voordelen van GNU/Linux tegenover windows.
- Nadelen van GNU/Linux tegenover windows
- Het nut van openstandaarden
- Een overzicht van de gangbare linux distributies.
- Waar en hoe uitgebreide informatie vinden.
        * LDP
        * Howto's
        * Nieuwsgroepen
        * Google
        * Boeken
        * Goede websites
        * Lugs
        * IRC
- Ontstaan van GNU/Linux
        * Unix bv. Minix
        * GNU
                % RMS (Interview met RMS bbc)
        * Linux
                % Linus Torvals
        * GNU/Linux
- Licenties
        * GPL
        * GFDL
        * X11
- GNU/Linux en niet Linux alleen
- Interfaces van een GNU/Linux systeem
        * Shell console
                Sh
                Bash
        * XFree86 , x.org consertium dingens
                Window managers
- Linux file system  www.linux.org courses
        * ext
        * ext2
        * nfs
        * Reisererf
        * ext3
- Linux directorystructuur LHS http://www.pathname.com/fhs/
        * boomstructuur
        * /
        * /dev
        * ...
- Editors
        * Vi(m)
        * Pico
        * Emacs

Rudy
--
Rudy Gevaert - address@hidden  - http://www.zeus.rug.ac.be
keyserverID=24DC49C6 -  http://www.webworm.org

If I Like it, I say it's mine. If I don't, I say it's a fake.
        -- Picasso