Re: Eerste vergadering glms

From: Rudy Gevaert
Subject: Re: Eerste vergadering glms
Date: Tue, 28 May 2002 23:31:12 +0200

On Tue, May 28, 2002 at 11:09:19PM +0200, address@hidden wrote:
> Aan het water edelachtbare wereldverbeteraars,

Hallo :)

> Ga hier proberen op alles tegelijkertijd te antwoorden.
> Blijkbaar wordt er tijdens de examens actief gemailed en zijn er mensen
> die kriebelen om te beginnen :)

Hihi :)

> Server: het primaire doel van die server was toch om access van buiten
> naar de zeus te hebben? Als we nu gewoon zeus bij Geert zetten is ons
> probleem ook opgelost :)

Euh niet echt eigenlijk, zeus vat ik heel vaag op.  Het is voor mij (als
voorzitter) ok dat enkele leden acces hebben om die bak voor dit project
uit te werken.  Nadien zien we wel...

Het is zeker *niet* de bedoeling dat ieder zeus lid, noch gans het
bestuur, noch gans het admin team acces krijgt... (ik spreek voor mezelf
nu he, mijn gedacht )

> Dode lijn: ik zou die cursus eind december klaar willen hebben voor ons
> maar niet voor hen: pas een week ongeveer voor elke lessenreeks zou ik die
> cursus overhandigen.

Ah ok :)

> Naar betaling toe: voor hen is het moeilijk om
> contant geld te geven dus we zouden met facturen moeten afkomen. Is dit
> een probleem voor Zeus?

Nee, het geld krijgen we wel op :)

> Ik zou ook redelijk soepel zijn in het tijdstip
> van betaling en ze niet met het mes op de keel zetten. Die mensen moeten
> gedurende zeker nog twee jaar informatica promoten op scholen en het was
> duidelijk dat wij de enigen op de markt waren die zo goedkoop lessen gaven
> over linux (Dolmen doet dat commerciƫel maar veel te duur). Ze gaan ons
> dus zeker niet bedriegen.

Kben al op onderzoek gegaan:
http://www.dolmen.be/nl/activiteiten/education/cursusdocument.asp?cat=12&cursus=155&taal=N

Dat is hun linxus cursus, als ik het goed heb vragen die 50.000 fr (4
dagen) per persoon!

We kunnen ons ook deels daarop basseren, de inhoud van de cursus staat
online.

> Opmaak: ik dacht dat ik dat moest doen maar als jij dat wil doen, Geert,
> geen probleem. :) Vergeet echter niet dat jij en Rudy voor het ogenblik de
> enigen zijn die iets van servers afweten (dacht ik, verbeter mij als ik
> mis ben).
>
> Rudy, ge zijt zeker naar die spreekbeurt van Richard Staellman geweest,
> een paar maand geleden? ;-)

Idd, geert was er ook :)

www.visitatie.be staat niets van gl op de site

> En ja, ik heb naar die windows cursus gevraagd en we zullen die krijgen...
> in .doc formaat :)

Euh vraag maar gedrukt, OO (OpenOffice) is goed, maar niet alles voor
.doc's tevens is het gemakkelijker...

> Mensen die naar de server lessen komen moeten ook naar de kliƫnt lessen
> komen.

Ah ok

> Bij deze groet ik jullie allen en wens jullie een fijne, vruchtbare blok
> toe

Hetzelfde :)
--
Rudy Gevaert - address@hidden  - http://www.zeus.rug.ac.be
keyserverID=24DC49C6 -  http://www.webworm.org

Silence is argument carried out by other means.
                         - ErnestoCheGuevara (1928-1967)