Re: PC-zaal ma/wo feb/maa 2003 (fwd)

From: gaspard
Subject: Re: PC-zaal ma/wo feb/maa 2003 (fwd)
Date: Tue, 13 Aug 2002 15:36:05 +0200 (CEST)

Als ik het goed doorheb vindt bh het nuttig dat zijn studenten
lerarenopleiding die lessen ook volgen en profiteert hij ervan dat die
lessen gegeven worden op dat moment; dan moet hij dat niet doen :)

Ik heb daar niets op tegen. Alleen hebben we tegen die mensen die ons
betalen beloofd dat er 12 PC's ter beschikking zouden zijn... Ik weet niet
hoe ze gaan reageren als we dit mededelen... Zij noch ik weten hoeveel
volk erop af zal komen, maar wellicht toch meer dan 5 (hoop ik!).

Langs de andere kant hebben we geen keus. Het zijn tenslotte de PC's van
die vakgroep. En ja, het is inderdaad goede reklame voor GNU/Linux. Jonge
enthousiaste wiskunde leraren bekeren. Zo een kans krijgen we nooit meer.

Mogelijke oplossingen:

1) De betaalmensen zijn het ermee eens dat ze soms een aantal PC's minder
hebben. Dit betwijfel ik en we mogen er niet op rekenen. Of misschien
vragen ze afslag voor de lessen waarvoor ze niet de volle PC-klas hebben.

2) Die cursus schrijven is het meeste werk. We zouden de lessen die bh aan
zijn studenten wil geven twee keer kunnen geven (dat zijn ze toch niet
alle zeven?). Gratis. 't Is te zeggen voor dezelfde prijs als de huur van
de PC-klas.

3) Deus ex machina: was er daar nog niet een miljoentje teveel op die
vakgroep? De PC-klas wat uitbreiden? (Zou echter niet teveel rekenen op
deze laatste oplossing :)

Naar een andere locatie gaan lijkt mij geen goed idé. Je beledigt bh en er
is nergens een PC-klas met zo een goede faciliteiten.

Enfin, ik ga morgen eens langsgaan bij die mensen en eens horen. Maar ik
vrees dat oplossing 2 de meest realistische is. Waarschijnlijk zal bh zijn
lessen wel kunnen verplaatsen als wij ze geven :) Ten andere, misschien
kunnen we die nog rentabiliseren door studenten lerarenopleiding van
andere faculteiten aan te trekken (tegen betaling natuurlijk)! Zou toch
mooi zijn: de rug die studenten betaalt om les te geven aan studenten...
Waarvoor dienen de proffen eigenlijk?

Moest je nog nieuwe dingen weten die ik moet zeggen tegen die
betaalmensen, laat me ze zo snel mogelijk weten.

Gaspard