Re: prijs

From: Terje Hansen
Subject: Re: prijs
Date: Wed, 18 Sep 2002 15:39:35 +0200 (CEST)

> 't is misschien niet zo een goed idé om software vrij te geven die niet

idd zoveel mogelijk free software
maar als er nu enkele noodzakelijke progies zijn die voor windows bestaan
en in commerciele linux-vorm, maar niet in een gratis-vorm. Dat moet je
dat toch ook zeggen, en tonen. Nog liever een beetje geld aan linux
spenderen dan veel aan MS.

> vrij mag verspreid worden. Die scholen zijn waarschijnlijk geïnteresseert
> in Linux vooral omdat het gratis is....

In vgl met linux is dat quasi-gratis.
Totaal gratis is moeilijk (zelfs downloaden is niet gratis, als je de cd's
meerekent die je moet branden).
Ik denk dat ze gewoon zoveel mogelijk kosten willen drukken.

Daarbij komt dat als iedereen gratis mandrake of iets anders download, we
binnenkort geen mandrake meer zullen hebben. We kunnen wel zeggen dat het
gratis is, maar ook enkel omdat sommige betalen. Op deze wijze draag je
bij tot de overleving van mandrake (of welke distio, debian uitgezonderd,
dan ook) en dus ook tot de overleving van linux.
geen geld = geen linux (tenzij debian)

Je kunt wel zeggen dat het gratis is, maar zouden we ook niet zeggen dat
de ontwikkelaars ook graag eten e.d.?

Daarom ook dat ik de nieuwe mandrake wil kopen. Het is om ervoor te zorgen
dat er een ook een X komt. Uiteraard hoef je niet elke nieuwe versie aan
te schaffen, maar (geldelijke) support is en blijft noodzakelijk.

Terje