Re: REN cursussen linux

From: gaspard
Subject: Re: REN cursussen linux
Date: Fri, 24 Jan 2003 16:24:52 +0100 (CET)

On Tue, 21 Jan 2003, Isabelle Claeys wrote:

> op 11 februari aanstaande start de eerste sessie van de REN cursussen
> Linux. Daarvoor zijn er 7 mensen ingeschreven. Voor GNU- linux als
> desktop: eveneens 7 personen, voor GNU- linux als server: 6 mensen. 2
> extra mensen van bij ons intern zouden de volledige cursus meevolgen.
> Waaronder Hans van Boven waarmee je reeds contact had.
>
> Enkele vragen: zijn de cursussen al voorbereid, is er neerslag van en zo
> ja, zou je deze eventueel naar mij kunnen opsturen/versturen? Ik
> behandel ze met discretie.

De cursus is in volle ontwikkeling. Ik zal deze avond een onafgewerkte
versie doorsturen. Let er op dat ze inderdaad onafgewerkt is: er ontbreken
nog enkele hoofdstukken, vooral naar het einde toe.

We zullen waarschijnlijk het servergedeelte niet afkrijgen tegen de eerste
les. De serverlessen vallen toch later (in maart) De cursus zal dus in
twee delen gemaakt moeten worden.

Hebben jullie veel tijd nodig om die cursus te printen? Zeus is een
studentenorganisatie en studenten hebben de (kwalijke) gewoonte om alles
op de laatste minuut te doen. Ik vrees dat dat laatste weekeinde nog nodig
zal zijn om de cursus af te werken. Vraag is dus:

Hebben jullie een laserprinter?

Hebben jullie een copieertoestel?

Dan kunnen we die dinsdag afprinten, tegen de avond moet dat lukken.

Die zeven mensen van de inleiding, zijn dat dezelfde als die van de
desktop? Dan kunnen we dat als 1 geheel beschouwen.

> Natuurlijk moet er voor signalisatie gezorgd worden zodat men de weg
> vindt naar het juiste lokaal. Maken jullie deze op? Ik wil dat gerust
> doen, maar weet het zelf niet zijn....

Moet ik nog eens navragen, maar in het sterrecomplex zelf is er wel
signallisatie naar de verschillende gebouwen.

> Er zal in de pauze ook voor een drankje moeten gezorgd worden. Meestal
> is dat koffie, water en fruitsap. Beschikken jullie daarvoor over de
> faciliteiten? Ik vind het onnodig om voor speciale catering te zorgen
> voor zulke kleine groep... Ik wil wel met de koffie komen, maar ik
> veronderstel dat deze al koud zal zijn tegen de avond.]

Coffie? 's Avonds? ;-)

Misschien gewoon enkele flessen fruitsap... en plastieken bekers. Voor de
coffie zal ik eens vragen.

> Er dienen steeds deelnemerslijsten en evaluatieformulieren ingevuld te
> worden. Ik maak deze op. Voor de nodige instructies zou ik graag eens
> langskomen op de Galglaan 2. Meteen zie ik dan eens de PC- klas van de
> zuivere wiskunde waar de les doorgaat. Kan dat ergens op vrijdag, 7
> februari of maandag, 10 februari 2003? Zeg maar een tijdstip.

Moet ik ook nog vragen. Ik denk dat geeneen van de twee data passen.
Vrijdag avond gaat iedereen naar huis en Maandag avond 10 komt Richard
Stallman naar Gent! Ik zoek wel een andere datum.

> Alvast dank voor uw antwoord.

Sorry dat het zolang geduurd heeft, maar deze week was even hectisch.

mvg,