Re: [Glms-hackers] zip-probleem

From: Geert Vernaeve
Subject: Re: [Glms-hackers] zip-probleem
Date: Fri, 21 Feb 2003 10:05:12 +0100 (CET)

On Fri, 21 Feb 2003, joris van droogenbroeck wrote:

> linux draait niet vlekkeloos. Daarom driver gedownload maar wel een
> zip-bestand. Als ik dat zip-bestand open, opent hij Ark maar ik krijg
> volgende fout: "Het hulpprogramma zip bevindt zich niet in uw zoekpad (PATH).
> Installeer het aub of neem contact op met uw systeembeheerder"

Ik vermoed dat de situatie als volgt is: ark is een grafische frontend
voor zip, ark is wel geinstalleerd maar zip vreemd genoeg niet (je zou
verwachten dat het pakketsysteem slim genoeg is om te weten dat iemand die
ark installeert hoogstwaarschijnlijk ook ooit zip zal gebruiken :-) )

Je moet dus nog de rpm met zip erin installeren; dat kan je doen bv. via
Configuration -> Packaging -> Package Manager [dit is op mijn Mandrake 8.0
machien, misschien dat het onder de 9.0 lichtjes verschilt] of via het
Mandrake Control Center (Software Management -> Install Software). Bij mij
zit de zip rpm onder "RPM/Archiving/Compression" maar je kan veel zoekwerk
uisparen door de ... zoek functie te gebruiken natuurlijk.

Hopelijk helpt dit een beetje,

--
NEC SPE                  address@hidden                NEC METU
0496/20.14.60              address@hidden                          09/264.49.02