Re: [Glms-hackers] beetje ontmoedigd ;-)

From: Geert Vernaeve
Subject: Re: [Glms-hackers] beetje ontmoedigd ;-)
Date: Wed, 26 Mar 2003 16:30:16 +0100

Koen Vandecauter wrote:
Dag Geert of Caspar,

Heb mij eens op Linux gestort maar het loopt niet echt zoals ik verwacht had. Ik heb mijn problemen eens gebundeld in een message gepost op een paar forums. Ik wacht nu op antwoord...Misschien kunnen jullie helpen? Ik snap de ballen van hoe ik wat waar moet configureren, herconfigureren of installeren. Ik heb ook eens een lijstje gemaakt (zie attachment) wat de desktops en server zou moeten in onze scholen. Kan je dit eens bekijken en commentaar geven aub. Ik heb de eerste testen met open office achter de rug (welliswaar onder windows) en die zien er zeer belovend uit ivm de compatibiliteit die wij nodig hebben.

Merkwaardig, vooral dat Mandrake die harddisk niet wil zien. Misschien kan je zoals Gaspard mij suggereerde esns Mandrake 9.1 proberen (die is net uit). Die "X source tree" waarvan sprake slaat blijkbaar op de broncode van X-windows; meestal wordt enkel de gecompileerde (binary) versie geinstalleerd. Ik denk dat je beter een geprecompileerde driver gebruikt, bv http://www.winischhofer.net/sis/sis_drv.o_4.1.0_gcc2_250303-1.tar.gz (hier staat bij "precompiled for 4.1, Debian source" hetgeen goede hoop wekt dat het met Debian zal samenwerken :-) )
Dan kan je je ook de moeite van compileren/makefiles/etc uitsparen.

Probeer dat misschien eens en als het nog niet wil lukken ... je weet ons wonen he :-)

PS: misschien een kleine diplomatie-tip: hardcore linux gebruikers zijn niet al te blij met .doc files, zeker als het maar een gewoon tekstbestandje is (ja ik heb openoffice staan maar dat duurt zo lang eer dat ding opgestart is). Attachen als .txt file zal potentiele hulpverleners doorgaans wat gunstiger stemmen. Misschien maar een onnozel detail, maar de wereld is vol van zulke dingen :-)

Succes!!!

--
NEC SPE                  address@hidden                NEC METU
0496/20.14.60              address@hidden                          09/264.49.02