[Glms-hackers] GNU/Linux voor middelbare scholen

From: Peter sackx
Subject: [Glms-hackers] GNU/Linux voor middelbare scholen
Date: Mon, 26 Jan 2004 10:24:50 +0100

Beste,

een lovenswaardig initiatief! MaarŠ

Bij het doorklikken naar het cursusaanbod kwam ik op de site van Regionaal
Expertise Netwerk Oost-Vlaanderen terecht. Bij het cususaanbod staat ook
PC-gewenning op het programma. Als je de inhoud nader bekijkt is alles
gebaseerd op het gebruik van Windows.
Is dat niet dweilen met de kraan open? Als mensen vanaf het prille begin
afhankelijk gemaakt worden van één (betalend) operating systeem zitten ze
algauw in hetzelfde straatje waarin miljoenen mensen zitten te knoeien.

Ik hoef de vele argumenten voor het gebruik van open source niet te
herhalen, die kennen jullie allicht beter dan ik.
Zou onder het thema 'PC-gewenning' niet tenminste Linux als zinvol
alternatief naar voren geschoven moeten worden? Zo heb je tenminste 50% kans
dat mensen kiezen voor open source oplossingen nog voor ze de eerste 'klik'
hebben gegeven met een muis.

Succes!

Sackx Peter

A. Goemaerelei 66,
2018 Antwerpen
tel.: 03/216.29.90
fax: 03/248.14.42
e-mail: address@hidden

P.s.: Jammer dat jullie cursussen reeds volgeboekt zijn!