gnuheter-dev

Re: [Gnuheter-dev] members länklös

From: Lars-Erik Stenholm
Subject: Re: [Gnuheter-dev] members länklös
Date: Wed, 6 Nov 2002 10:04:49 +0100 (CET)

Hej!

Har varit borta ur leken i drygt en vecka. Brevlådan har blivit floodad av
gnuheter-dev mail :-)

Kul Aron att du tagit tag i comments-merge! Jag hade också börjat på det
men inte kommit speciellt långt. Pallar du att lägga till comments för
dagboken också, som det yttersta testet för "nya" comments (eller det
kanske du redan gjort)? Jag såg förresten på slashdot att man i deras
dagbok kan välja om folk skall kunna kommentera ett dagboksinlägg, det
kan ju också vara en bra grej att lägga till?

Jag skickar ett mail i kväll och berättar exakt vilka paket man behöver
för att  köra stavning. Men den korta beskrivningen:

 * php4 med pspell (kolla med php -m, annars bygg om med --with-pspell)
 * pspell
 * ispell eller aspell (pspell fungerar med båda)
 * svensk ordlista för ispell eller aspell

> Så vitt jag kan se länkas inte members.php någonstans, varken

Det har jag också sett. Jag har letat rätt på den via google förut :-) Den
skall väl ligga bland de andra funktionerna till vänster?

Ulf, skall vi kolla på något smidigare sätt att kombinera wordlinks() och
spelling() mfl, nya.. Typ en postparser(text) som delegerar allt som skall
processas i inmatad text?

//Lasse