gnuheter-dev

Re: [Gnuheter-dev] Amazon-bok-wordlink

From: Patrik Wallstrom
Subject: Re: [Gnuheter-dev] Amazon-bok-wordlink
Date: Sat, 9 Nov 2002 16:27:58 +0100

On Sat, 09 Nov 2002, Ulf Harnhammar wrote:

> Hej,
>
> Lasse hade en idé om att ha med Amazons boksidor med recensioner och allt
> som en wordlink. Den skulle kunna länka till en URL som anger Gnuheter som
> en affiliate, vilket ju gör att det tjänas lite pengar när folk köper
> böckerna.
>
> Vill herrar Wallström och Pawlo ha en sådan funktion?

Jag är väldigt kluven. Det är ju väldigt politiskt inkorrekt att göra
det i en GNU-församling. Samtidigt pratade jag för några veckor sedan
om detta med Alan Cox, och han har Amazon-funktioner i sin Portaloo
som fortfarande genererar Amazon-poäng åt honom, och han verkade
nöjd. Jag tror vi avvaktar lite. :)  Finns det inga andra, typ Barnes
& Noble, som har nåt liknande?

--
patrik_wallstrom->foodfight->address@hidden>+46-733173956
                `-> http://www.gnuheter.com/