gnuheter-dev

Re: [Gnuheter-dev] nntp//rss

From: mc
Subject: Re: [Gnuheter-dev] nntp//rss
Date: Fri, 09 May 2003 14:34:58 +0200

address@hidden (Patrik Wallstrom) writes:

> Jag fick inte nntp-hacket att köra på min Python, men jag ska försöka
> lite till, det vore ju oerhört tufft att få det att fungera bra.

Talar du om mitt hack? Vad var det som krånglade?

Jag ber om ursäkt för att jag inte haft mer energi att hacka på det
där, men livet kom liksom ivägen, irriterande nog. Det verkar göra det
lite då och då.

> Och med det sagt, så såg jag precis att nånting som hette nntp//rss
> precis var inne och snokade på Gnuheter.
>
> http://www.methodize.org/nntprss/
>
> Det verkar vara ett blog-verktyg för att NNTP-läsa RSS-feedar.

Motsvarande finns i mail- och News-klienten Gnus med bakändan nnrss,
som du kanske vet, men det verkar lite trasigt mot Gnuheter just för
tillfället.