gnuheter-dev

[Gnuheter-dev] Onödiga tabeller?

From: Aron Boström
Subject: [Gnuheter-dev] Onödiga tabeller?
Date: Thu, 1 Jul 2004 23:32:34 +0200

Jag har lekt lite med min Gnuheterklon och kommit fram till att leftblocks,
mainblock, adminblock och rightblocks torde vara rätt idiotiska att ha i
databasen. En så pass statisk sak som dessutom ändras lika enkelt för en van
admin genom texteditorn som genom det bökiga admin.php känns som en dum idé.

För varje gång en sida ska skapas görs tre-fyra extra databasfrågor, borde man
inte kunna "manuellisera" dessa rutor så man hårdkodar deras innehåll i
mainfile.php i stället?

--
.Aron