janosik-devel

[Janosik-devel] Fwd: Re: Janosik - info dla CHIPa

From: Artur Skura
Subject: [Janosik-devel] Fwd: Re: Janosik - info dla CHIPa
Date: Wed, 28 May 2003 18:54:13 +0200

Też dostałem, forwarduję co odpisałem.
Jakby było coś nie tak, prostujcie od razu p. Meller.

Pozdrowienia,
Artur

ps dwa dni temu na pierwszej stronie GW było info o liście
firmy adytującej informującej o tym, że prezes utrudnia przeprowadzenie
audytu w ZUS. Kolejny odcinek szopki...

On Mon, 26 May 2003 20:06:46 +0200, Anna Meller wrote:
AM> Witam Panie Arturze,
AM>
AM> Pisze tekst dotyczacy dalszych losow Janosika. Tym samym chcialabym uzyskac
od
Pana
AM> troche informacji na temat obecnej kondycji projektu:
AM>
AM> 1. Na jakim etapie zaawansowania jest projekt?

Szykujemy się do wydania wersji 0.0.2. Obecnie za pomocą Janosika można
wprowadzać dane do niemal wszystkich formularzy ZUS, na ukończeniu
jest też system drukowania.

Na razie działa na Windows i Linuksie, w przyszłości również
na Maku.

Można sobie pooglądać screenshoty na
http://www.nongnu.org/janosik/screenshots.html.

AM> 2. Jakie do tej pory wzbudzil emocje?

Obawiam się że mogę pofantazjować jeśli nie doprecyzuje Pani pytania ;)

AM> 3. Jakie jest obecne nastawienie ZUSu i Prokomu na Janosika?

Żadne. Pojedynczy pracownicy ZUS-u pomagają nam od czasu do czasu,
ale oczywiście prywatnie. ZUS odmówił podania specyfikacji,
szczegóły są na stronie Sergiusza Pawłowicza,
http://www.ibiblio.org/ser/index/.

Prywatnie mogę powiedzieć, że pragnienie uczciwych pracowników ZUS do
wyjścia z tego -- jak to określają -- "bagna" jest znacznie większe
niż samych twórców Janosika. Po prostu ci ludzie obserwują na codzień
co się dzieje w tej instytucji, z oficerami WAT, byłymi pracownikami SB
(Pion Ochrony Informacji) i całym tym dobrodziejstwem inwentarza.

Przy okazji:
http://7thguard.net/comments.php?sect=show_sub&news_id=2573&comm_id=18
nie wiem czy jest prawdziwe, ale dziwnie zgadza się z tym, co sam
słyszałem od pracowników ZUS.

Kolejna rzecz, również prywatnie: powstaje nowa wersja Płatnika,
z komunikacją synchroniczną. Z tego co mi wiadomo, jej tworzeniem
również zajmie się prokom, zaś specyfikacja będzie i tym razem
zamknięta.

Z pozdrowieniami,
Artur Skura
--