libreplanet-pl

Założenie Stowarzyszenia

From: Patryk Bełzak
Subject: Założenie Stowarzyszenia
Date: Wed, 11 May 2022 12:32:01 +0000

Koleżanki i Koledzy,

Dziś na matrixie zaproponowałem utworzenie realnego "ciała" które mogło by koordynować prace i realizacje celów promowania wolnego oprogramowania. Ciałem tym miało by być Stowarzyszenie rejestrowe.

Założenie stowarzyszenia rejestrowego daje nam następujące korzyści i możliwości:

Jednakże z doświadczenia wiem, że ma też swoje wady:
  • trzeba prowadzić sprawozdawczość, rejestrować wydatki
  • założenie jest względnie trudne, KRS ma tutaj duży udział w utrudnianiu
  • podejmowane decyzje wymagają uchwał co potrafi mocno wyhamować spontaniczność pewnych działań

Ponieważ osoby obecne na matrixie wyraziły wstępną aprobatę pomysłu, kieruję tutaj ankietę w której mam nadzieję będą mogli wypowiedzieć się wszyscy zainteresowani:
Czy chcemy założyć stowarzyszenie?

Chciałbym szczególnie podkreślić, że jest to duża odpowiedzialność oraz zobowiązanie, jeśli ktoś czuje dyskomfort w deklaracji zaangażowania prawdopodobnie ta forma się nie sprawdzi dla takiej osoby.

Miejmy na uwadze, że żeby to wszystko miało ręce i nogi potrzebujemy przynajmniej 5 mocno zaangażowanych osób gotowych na poświęcenie swojego czasu. Jedną jestem ja ;)
Ze swojej strony deklaruję wykorzystanie swoich dotychczasowych doświadczeń w celu założenia Stowarzyszenia oraz jak najlepszego w nim udziału dopóki siły, chęci i okoliczności mi na to pozwolą. Dodam. że przez pewien czas uczestniczyłem w takim przedsięwzięciu z pewnymi osiągnięciami, stąd w ogóle taki pomysł.

Link do ankiety:
https://cryptpad.disroot.org/form/#/2/form/view/gGqz1nf3iab7bolnObf2zsmnw6Ohs2RoJnwdazldFaY/
Proszę wpisać coś co Was zidentyfikuje podczas głosowania, nie chciałbym aby ankietę zaćmiły anonimowe odpowiedzi.

Z serdecznymi pozdrowieniami,
Patryk Bełzak (aka patrick- @matrix)