Re: [shell-script] export na variavel com ssh

From: Tiago Barcellos Peczenyj
Subject: Re: [shell-script] export na variavel com ssh
Date: Wed, 22 Nov 2006 10:10:14 -0200

Na verdade...

se vc ler o man do ssh vai ver uma sessão bem interessante:

ENVIRONMENT
    ssh will normally set the following environment variables:
    DISPLAY, HOME, SSH_CONNECTION, etc
    Additionally, ssh reads $HOME/.ssh/environment, and adds lines of the
    format ``VARNAME=value'' to the environment if the file exists and if
    users are allowed to change their environment.  For more information, see
    the PermitUserEnvironment option in sshd_config(5).

Entretanto eu não consegui fazer isto funcionar. :/