www-fa-general

برقراری مجدد تیم ترجمهٔ فارسی گنو

From: Amin Bandali
Subject: برقراری مجدد تیم ترجمهٔ فارسی گنو
Date: Thu, 20 May 2021 00:14:00 -0400

درود،

پس از چند سال عدم و یا کمبود فعالیت تیم، خوشحالم که خبر برقراری مجدد تیم
ترجمهٔ فارسی وب‌سایت گنو.ارگ رو اعلام کنم!  به عنوان سرگروه جدید تیم، طی
چند روز آینده مخزن گیت تیم رو راه‌اندازی و پرونده‌های po صفحات سایت رو بهش
اضافه خواهم کرد که بتونیم هرچه زودتر ترجمهٔ مقالات رو شروع کنیم!

به تمامی دوستانی که تمایل به کمک در کار ترجمه دارند، لطفا به این پست
پاسخ بدید یا مسقیماً بهم ایمیل بزنید تا مقدمات پیوستن‌تون به تیم رو شروع
کنیم.

همچنین در روزهای آینده ایده‌هایی که به نظرم می‌تونن برای هماهنگی و همکاری
تیمی ما در ترجمهٔ صفحات مفید واقع بشن رو در همین فهرست پستی باهاتون در
میون می‌گذارم که در موردشون بحث و تصمیم‌گیری کنیم.

در این حین تا مراحل بالا انجام بشن اگر دوست دارید زودتر شروع کنید،
به نظرم خوندن «راهنمای ترجمهٔ صفحات گنو.ارگ» نقطهٔ شروع خوبیه:
https://www.gnu.org/server/standards/README.translations.html
و اگر به سؤال یا موردی برخوردید خوشحال می‌شم کمک کنم، اگر بتونم.

در ابتدای فعالیت مجدد تیم قصد دارم از عباس اسماعیلی، سرگروه قبلی تیم،
بابت تأسیس گروه حدود ۲۰ سال پیش و زحمات‌شون برای ترجمهٔ تعداد قابل توجهی
از مهم‌ترین صفحات و مقالات سایت و نگهداری ازشون در طول سالیان تشکر کنم.
عباس جان اشاره کردند که این روزها متأسفانه وقت زیادی برای سرپرستی تیم و
ادامهٔ کار ترجمه ندارند؛ اما ناگفته نماند که در تیم همیشه به روشون باز هست
و اگر روزی فرصت مجدد برای ترجمه داشتند با آغوش باز پذیرای حضورشون و
ممنون از کمک‌های مجددشون خواهیم بود. :-)

با تشکر،
امین