gnuheter-dev

Re: [Gnuheter-dev] Gnuheterbarn?

From: Patrik Wallstrom
Subject: Re: [Gnuheter-dev] Gnuheterbarn?
Date: Thu, 21 Nov 2002 20:44:41 +0100

On Thu, 21 Nov 2002, Aron Boström wrote:

> Hej alla utvecklare och redaktörer hos Gnuheter!
>
> Jag har två saker att framföra.
>
> 2: Jag kommer slänga in en del ändringar nu i CVS som jag har
> liggande i mitt lokala träd. Bland annat borttagandet av
> pollcomments.php.  Det innebär dock att någon måste illa kvickt
> lyckas göra att konverteringsskript, jag kommer hjälpa till med
> spec-ar man har själv misslyckats med denna uppgiften.

Det är ok att kasta in dem, men vi behöver som sagt ett
konverteringsscript. Jag kan göra det i helgen.

> 1: Jag kommer starta en webbtidning tillsammans med några andra, som
> kommer att bygga vidare på Gnuheters kodbas. Alla ändringar jag gör
> för den kommer jag att erbjuda och porta till Gnuheter. Tidningen
> har helt annan målgrupp och en helt annan
> nyhetsrapportering. Självklar kommer koden fortfarande att vara
> GPL-ad, något projekt på Savannah komemr dock inte initialt att
> sättas upp. Samtidigt erbjuder jag Gnuheter en bannerannons gratis
> för att tacka för den underbara motorn som ni skapat. :-)

Tufft, du får gärna avslöja några detaljer. :)

> När jag ändå håller på kan jag ta en tredje punkt också:
> 3. Jag planerar att koda ihop följande funktioner till Gnuheter, vilka är
> önskvärda?
> a) Reggade användare får svar på mail när de fått svar i kommentererna.
> b) Möjlighet att föra [OT]-debatter i personliga gästböcker.

Ok.

> c) Möjlighet att kommentera länkar i länkdatabasen/kalendern.

Kalendern vore kanske intressant, men länkdatabasen är jag skeptisk
till, iaf i dess nuvarande form.

> d) Möjlighet till fleralternativsomröstningar, samt ett smartare "rullande
> omröstningssystem".

Om du orkar göra det snyggt så är det klart intressant!

> e) Möjlighet att kunna se sin signatur redan i user.php
> f) Buggfixar i signaturen.

Ok.

> g) Sära på GUI-kod och annan kod.
> h) Vidareutveckling av (g), förbättringar i temakoden.

Ingen brådska, men om du behöver det för din sajt får du gärna fixa.

> i) Nytt utseende på röstedialogen.

Om du lyckats få till nåt fint :)

> j) Buggfixar i röstnigen.

Det fixar du säkert ändå! :)

> Med kofeinförstärkta hälsningar

Oj, jag har bara sömniga hälsningar att komma med idag.

--
patrik_wallstrom->foodfight->address@hidden>+46-733173956
                `-> http://www.gnuheter.com/