gnuheter-dev

Re: [Gnuheter-dev] Särskrivning

From: Lars-Erik Stenholm
Subject: Re: [Gnuheter-dev] Särskrivning
Date: Sun, 24 Nov 2002 16:15:08 +0100 (CET)

Det är en option till pspell, huruvida den skall "rättstava" ihopskrivna
ord eller inte. Default är att den skall anmärka på de. Du kan ändra det i
spell-funtionen.

Från manualen:
-------8<---------
PSPELL_RUN_TOGETHER - Consider
run-together words as legal compounds. That is, "thecat" will be a legal
compound, athough there should be a space between the two words. Changing
this setting only affects the results returned by pspell_check();
pspell_suggest() will still return suggestions.

Eller, om du vill, så kan jag fixa så att detta går att konfa via
config.php?

//Lasse

--
Athega AB                   Tel: +46 (0)8 545 13330
Hantverkargatan 21          Fax: +46 (0)8 545 13338