gnuheter-dev

Re: [Gnuheter-dev] Särskrivning

From: Aron Boström
Subject: Re: [Gnuheter-dev] Särskrivning
Date: Sun, 24 Nov 2002 16:53:57 +0100

On Sunday 24 November 2002 16:15, Lars-Erik Stenholm wrote:
> Det är en option till pspell, huruvida den skall "rättstava" ihopskrivna
> ord eller inte. Default är att den skall anmärka på de. Du kan ändra det i
> spell-funtionen.
>
> Från manualen:
> -------8<---------
> PSPELL_RUN_TOGETHER - Consider
> run-together words as legal compounds. That is, "thecat" will be a legal
> compound, athough there should be a space between the two words. Changing
> this setting only affects the results returned by pspell_check();
> pspell_suggest() will still return suggestions.
> [...]

Snyggast vore ju att konfa i config.php.

Förresten, glada nyheter till alla kodningssugna.
Jag har fått mängder av synpunkter från en helt ny målgrupp på kodbasen.
Gnuhetersystemet har även fått beröm för att vara "_genomtänkt_!".

-Jag vet inte om det är fixat i CVS, men jag har fått kommentarer på att
dagboken inte tycker om radbrytningar och blankrader.
-Läsare som bidragit med en nyhet skulle vilja ändra i texten efter den
skickats in i kön / publicerats.
-Läsare vill kunna ändra i sina kommentarer i efterhand.
-det var svårt att hitta var man ändrar signaturen , ändra kommentar gav en
läsare associationen att man kunde ändra i sina egna kommentarer.

Kanske skulle passa på att berätta lite om Gnuheters avkomma.
Forum Scaniæ är uppbyggt som insändarsidorna i en tidning och löpsedeln i
lokaltidningen. Det är en skånsk tidning för Skåne, om Skåne.
Syftet är att utveckla Skåne och främja dess demokrati.
http://www.forumscaniae.net/
Än så länge är det bara en testperiod.
(Gnuheter har gratis blivit tillskänkt 5% av bannerannonserna osm visas)

--
.Aron