gnuheter-dev

Re: [Gnuheter-dev] gnuheter config.php docs.php

From: Aron Boström
Subject: Re: [Gnuheter-dev] gnuheter config.php docs.php
Date: Sun, 1 Dec 2002 02:15:37 +0100

On Sunday 01 December 2002 01:46, Patrik Wallstrom wrote:

> Nu ser faktiskt det mesta ut att fungera bra. Lite förvånad är jag
> över att det fungerat bra ändå. :)  Det var ju inte heller så värst
> klurigt att göra konverteringsscriptet.
>
> Klurigare är väl nu att snyggt och smidigt få in diary.php i
> kommentarslösningen. Vet fortfarande inte riktigt vad jag tycker om
>
> if ($typ==0)
>      Header("Location: article...");
> elseif ($typ==1)
>      Header("Location: pollBooth...");
> elseif ($typ==n) ...
>
> i comments.php. Men det kanske går att fila lite på medan vi
> funderar. :)

Snyggast vore
define("ARTIKEL",0)
define("POLL",0)
[...]
switch ($typ)
{
   case ARTIKEL: ...
   case POLL: ...
   case ...: ...
}
header("location: ".$detovanför);

Dock finns det fler problem, att det är otympligt att detta förekommer på
40-11 (fyrtioelva) ställen.
Kanske en litetn konfiguration längst upp i comments.php, att man lägger till
en tre-fyra saker längst upp så funkar en helt ny sorts kommentarer.

--
.Aron