gnuheter-dev

[Gnuheter-dev] Papercut-hack

From: MC
Subject: [Gnuheter-dev] Papercut-hack
Date: Fri, 18 Apr 2003 15:04:03 +0200

Jag insåg att jag inte pillat något alls på mitt Papercut-hack för att
skapa en backend mot Gnuheter på flera veckor eller kanske någon
månad. Kanske får jag tid och inspiration att pyssla med det på nytt
inom kort, men för att inte jobbet (åtminstone några timmar) skall gå
förlorat kan ni hämta det här:

  http://hack.org/~mc/hacks/papercut-gnuheter-1.tar.gz

Så här står det i storage/gnuheter.txt:

  * Introduction

  Some time ago, I was tempted to write some sort of NNTP frontend for
  Gnuheter, the Swedish Slashdot like news site based on PHPnuke. I
  first thought about using the INN news server and write a new storage
  backend, but nothing happened for a long time.

  Some time later I got my hands on Papercut, a Python based NNTP server
  with existing MySQL backends, and was once again inspired to create
  the Gnuheter backend. I only spent a few hours on writing actual code
  until my old friend Apathy once again showed its ugly face. Here are
  some of my thoughts and the code for what I have done so far. Please
  finish it.

Det går att lista grupper, läsa artiklar och posta, men det är ganska
'rough'. Hur som helst är det något att arbeta på. Berätta gärna om ni
gör något.

Jag sitter på ett gammalt modem hos svärföräldrarna på Gotland just nu
och kollar inte sladdpost så ofta, men jag återkommer.

MC