gnuheter-dev

Re: [Gnuheter-dev] Skillnaden mellan scoop och gnuheter

From: Patrik Wallstrom
Subject: Re: [Gnuheter-dev] Skillnaden mellan scoop och gnuheter
Date: Sun, 24 Nov 2002 22:19:12 +0100

On Sun, 24 Nov 2002, Sunnanvind Fenderson wrote:

> Det som jag tänker mest på är att nyheterna som skickas in till scoop
> kommer på en sida där de sedan kan röstas fram, istället för att man
> har två editorer som väljer vilka nyheter de ska publicera. Det hela
> är väldigt märkligt.

Du har inte sett kvaliteten på majoriteten av bidragen vi får. Jag
vill _aldrig_ se dem på förstasidan. .)

Jag ser inte publiceringen av nyheter idag som ett problem, för de är
varken för många eller nåt annat, det är väl snarare för få som bidrar
med något vettigt. Vet inte riktigt hur man ska stimulera
nyhetsflödet, men att rösta om vilka som ska in är iaf inte lösningen
idag.

Vad som är på gång just nu (om Aron har tid, eller nån annan vill ta
över det han har gjort) är att mergea kommentarskoden (comments.php
och pollcomments.php, och göra ett script som slår ihop nuvarande
datamängd till en tabell.

Aron har postat andra saker som han ev kommer att ta itu med på
listan, där kan du gräva i arkivet.

Annat jag kan tänka mig är flummiga saker som ett XML-RPC-API för att
kunna använda diverse blogverktyg för att skriva dagböcker och
liknande, och annat som kan bygga vidare på blogiden för användarna
(bättre historik är en bra början). Slå ihop administratörer med
vanliga användare, samt implementera ACL:er för användarna. Fin
automatmoderering, så att t ex senaste månadens (eller nåt annat bra
kriterie) uppmodererade användare får högre moderering direkt vid
inlägget.

En tråkig uppgift är att snygga till config.php så att allt finns i en
enda array så att koden blir bättre överlag, config.php laddas in i
tid och otid av alla möjliga funktioner. Fler funktioner ska styras av
config.php.

Slå ihop "boxarna" (de är utspridda i en massa olika tabeller just
nu), samt förbättra konfigurationen av dessa boxar.

Det är det jag kommer på just nu. Om du hittar funktionalitet i andra
verktyg som Gnuheter-koden vill ha får du gärna tipsa.

--
patrik_wallstrom->foodfight->address@hidden>+46-733173956
                `-> http://www.gnuheter.com/