gnuheter-dev

Re: [Gnuheter-dev] Skillnaden mellan scoop och gnuheter

From: Patrik Wallstrom
Subject: Re: [Gnuheter-dev] Skillnaden mellan scoop och gnuheter
Date: Sun, 24 Nov 2002 22:44:49 +0100

On Sun, 24 Nov 2002, Ulf Harnhammar wrote:

> På tal om det så har jag tittat en del på PHP-Nuke 6.0, som har en massa
> nya funktioner. Här är listan på programmets moduler:
>
> drwxrwxr-x    3 net      net          1024 Sep 16 07:40 Encyclopedia
> drwxrwxr-x    5 net      net          1024 Sep 16 07:40 Forums
> drwxrwxr-x    3 net      net          1024 Sep 16 07:40 Private_Messages
>
> Kan där möjligen finnas något roligt som vi kan porta till Gnuheter?

Det var inte mycket där, det finns väl tillägg på fler ställen?

Jag vet att något forum-liknande har efterfrågats förut, men jag är
fortfarande skeptisk. Om Encyclopedia ovan är en Wiki av kvalitet så
är jag på jakt efter en Wiki vi kan använda. Jag vill ha en Wiki på
Gnuheter som är till för registrerade användare (fast öppen att läsa),
där man kan förklara begrepp, och beskriva "verkligheten". :)

Privata meddelanden är jag också skeptisk till, men jag kan förstå
poängen. Det är lätt att bygga funktionalitet som inte ger något för
ett community, utan bara blir en hög med kod utan egentlig
nytta. PHP-Nuke lider väl av det. Postnuke kanske är intressantare att
titta på eftersom de i princip gjort all den kodstädning som jag tänkt
göra, men tyvärr har de kryddat med lite extra bloat. De har dock en
del intressanta moduler,

http://mods.postnuke.com/

--
patrik_wallstrom->foodfight->address@hidden>+46-733173956