gnuheter-dev

Re: [Gnuheter-dev] postnuke-moduler

From: Patrik Wallstrom
Subject: Re: [Gnuheter-dev] postnuke-moduler
Date: Sun, 24 Nov 2002 23:17:21 +0100

On Sun, 24 Nov 2002, Aron Boström wrote:

> En sak jag gärna skulle vilja se på sikt är att lämna att sidorna
> heter .php, det är resurser och inte dokument som ska efterfrågas.
> som
> ....com/stats
> ....com/kommentarer/20452?typ=pollComment
> ....com/artikel/20561

Det är möjligt att göra redan nu, _egentligen_, om man kan konfigurera
sin Apache (eller vad man nu har) som man vill, och får köra
mod_rewrite. Problematiken består snarare i att koden inte känner till
att man gör det, utan man får bygga om all kod så att den vet vad man
vill ha för typ av länkar, på varje ställe där man länkar. Det är lite
trist.

Om man inte vill leka med mod_rewrite kan man iaf ta bort ändelsen
.php med MultiViews (har jag för mig att det var).

Själv är jag lite motvillig just nu till att länka om innehållet,
eftersom så många litar på att de kommer att finnas kvar i det skick
det är nu, men om någon kommer med tillräckligt starka argument kanske
jag ändrar mig. :)  Och som sagt, det bör vara en konfigurationsfråga,
där man i koden kan underlätta detta.

När man bygger in en Wiki så vill jag inte att man ska addressera
uppslagsord med nåt annat än http://www.exempel.com/wiki/WikiOrd.

--
patrik_wallstrom->foodfight->address@hidden>+46-733173956
                `-> http://www.gnuheter.com/