gnuheter-dev

Re: [Gnuheter-dev] postnuke-moduler

From: Olle E. Johansson
Subject: Re: [Gnuheter-dev] postnuke-moduler
Date: Mon, 25 Nov 2002 08:59:59 +0100

Patrik Wallstrom wrote:

On Sun, 24 Nov 2002, Ulf Harnhammar wrote:

>Höll inte Edvina-Olle på med att porta någon wiki till Gnuheter?

Jo, PHP-Wiki,
http://phpwiki.sourceforge.net/

Jag lyckades lägga in en tidigare variant av PHP-wiki. Den har enklare och renare kod vad gäller att snickra till tillägg och integrera Wiki i annat. Fulhack, men fullt fungerande. Om någon vill titta så är det bara att säga till. Att få till /wiki/wikiord är en fråga om konfiguration av Apache. Nu har jag inte lusläst koden till Gnuheter, men när jag försökt i PHPnuke har det inte fungerat då alla URL är relativa, så bilder och länkar i kringmenyer ballar ur direkt och blir /wiki/themes/images etc. Återigen, man kan lösa det också med rewritematch - men till slut blir det kluddigt.

/O