gnuheter-dev

[Gnuheter-dev] script-hjälp

From: Aron Boström
Subject: [Gnuheter-dev] script-hjälp
Date: Sat, 30 Nov 2002 19:42:10 +0100

Ok, jag klarar inte ut det, någon annan får försöka.
Ett script som flyttar in hela pollcomments till comments, med rätt variabler.

Nya comments:
  tid int(11) NOT NULL auto_increment,
  pid int(11) default '0',
  sid int(11) default '0',
  typ int(1) default '0',
  date datetime default NULL,
  name varchar(60) NOT NULL default '',
  email varchar(60) default NULL,
  url varchar(60) default NULL,
  host_name varchar(60) default NULL,
  subject varchar(60) NOT NULL default '',
  comment text NOT NULL,
  score tinyint(4) NOT NULL default '0',
  reason tinyint(4) NOT NULL default '0',

Gamla pollcomments:
[...]

typ ska ha värdet 1 för gamla pollcommentarer och 0 för gamla
artikelkommentarer.

Bäst vore om det gick att lösa med ett sql-script. Annars klarar jag nog ut
att göra ett PHP-script.

--
.Aron