gnuheter-dev

Re: [Gnuheter-dev] lite dokumentation och wordlinks

From: Ulf Harnhammar
Subject: Re: [Gnuheter-dev] lite dokumentation och wordlinks
Date: Sat, 30 Nov 2002 22:07:30 +0100 (CET)

On Sat, 30 Nov 2002, Patrik Wallstrom wrote:

> Jag började pilla på lite dokumentation och upptäckte att wordlinks är
> lite felgjorda, majoriteten av dem har enc=urlencode. Jag tar mig
> friheten att fixa till dem nu.

Jag tycker inte att de är felgjorda. $wordlinks['namn']['enc'] anger
alltså hur wordlink-strängen ska kodas i själva länken, och det är i de
flesta fall urlencode, men i några fall jargon eller susning. 'enc' ska
alltså inte upprepa namnet på wordlinken.

Som förhoppningsvis alla här på listan vet ska ju inte URL:er innehålla
mellanslag och diverse andra specialtecken, och man får då koda dem på ett
eller annat sätt. URL-encode är metoden som används när ett formulär
skickas in (om man inte angivit annan enctype som multipart/form-data).

// Ulf