Re: Verslag vergadering 1 lms

From: Geert Vernaeve
Subject: Re: Verslag vergadering 1 lms
Date: Tue, 28 May 2002 09:20:39 +0200 (CEST)

On Mon, 27 May 2002 address@hidden wrote:

> achtergrond aanpast en zo van die zaken. We moeten goed beseffen dat ook
> mensen aanwezig zullen zijn die geen ICT co?rdinatoren zijn. Gewone
> ge?nteresseerde leraren zijn ook welkom.

Ah zo, een beetje tegen onze eerdere info in, maar hoe groter het
doelpubliek hoe beter zeker :-)

>    + Verder ook nog specifieke educatieve programma's. De links zouden ons
> wel doorgegeven worden.

Ge bedoelt dat er daar mensen zitten die effectief iets van (educatieve
soft) onder linux afweten of zo? Die indruk krijg ik toch van sommige
vragen ("ispell" enz ...)

> De totale duur van ??n les is drie uur. Hierbij is ??n pauze van een
> tiental minuten inbegrepen en geen twee, zoals we voorzien hadden. Volgens
> hen is ??n pauze voldoende. We worden gewaarschuwd dat leraren moeilijke
> mensen zijn om les aan te geven :)

Ik stel voor enkele onverwachte overhoringen inbouwen :-)

> De verschillende lessen mogen ook niet telkens op dezelfde dag van de week
> vallen. Er mogen maximaal twee lessen op ??n week gegeven worden. De
> woensdag namiddag is ideaal maar ik heb hen gezegd dat dit waarschijnlijk
> niet mogelijk was wegens het niet beschikbaar zijn van de PC klas. Ze
> zeiden echter dat ze offici?el PC klassen kunnen huren op de unief maar ik
> betwijfel dat die van Geert daaronder valt. We zouden echter wel de
> inleidingsles op een woensdag namiddag kunnen zetten...

Ik zal eens informeren. Over het algemeen is het wel zo dat de vakgroepen
"van wie die pc-zaal is" voorrang krijgen (de pc-zalen zijn meestal niet
"van" een vakgroep natuurlijk maar centraal geregeld, maar een vakgroep
van op de sterre krijgt vermoedt ik wel voorrang op een pczaal reservatie
in de S9 om maar iets te zeggen). En de pc-zaal op de galglaan is wel
degelijk "van" onze vakgroep en dus inderdaad niet in de lijst van
officieel te huren pc-klassen opgenomen :-)

> Maximaal 12 personen worden toegelaten tot de cursus.

Gaan we dan 1 zo'n groepje krijgen of bestaat de kans dat het er meerdere
zullen zijn (zeker als ze het ook openstellen voor gewone
geinteresseerden)?

> Met het idee van een server zijn ze in principe accoord maar het probleem
> is dat zij in het zelfde schuitje zitten als de zeus! Geen access naar
> buiten! ('k heb dus weer tien minuten naar straffe verhalen van 't ARC
> mogen luisteren...) Daarom dat die server ergens op een hoge school
> (kahosl) zou staan. De computer zouden wij bovendien moeten leveren.
> Positief is dat op die hogeschool misschien minder griekse goden namen al
> ingenomen zijn. Ze hebben al nieuwsgroepen specifiek voor ICT
> co?rdinatoren, dus dat zou niet meer op die server moeten staan. Alleen
> [...]

Ik zou zeggen: doe niet idioot, zet dat ding gewoon op de galglaan. Ik zal
het eens voorstellen aan the powers that be maar ik voorzie niet echt
problemen.

--
NEC SPE                  address@hidden                NEC METU
0496/20.14.60              address@hidden                          09/264.49.02