To Do's

From: gaspard
Subject: To Do's
Date: Tue, 26 Nov 2002 10:26:48 +0100 (CET)

Gegroet Steven,

Deze mail is gerecupereerd van een paar dagen geleden: lees hem eens door
en zie..

Installatie van desktop ben ik aan bezig. Wat er dan nog volgt zijn
applicaties.

De onderwerpen voor desktopapplicaties zijn:

-werking mcc uitleggen.

-Configuratie van de desktop, we kiezen KDE (ja, 'k weet, lomp en zwaar
maar het is hetgeen het meest op windows lijkt en voor te beginnen is dit
gewoon het gemakkelijkst).

-beeldverwerking: xv,xfig,ImageMagic,gimp.

-Office: OpenOffice, gnumeric, abiword (hoewel ik dat eerder zou laten
wegvallen), LaTeX en eventueel (K)Lyx, als iemand daar deftig mee kan
werken.

-Wiskundige programma's: octave, en als ik tijd heb misschiem Maxima
(symbolische algebra)

-Geluid, tenzij Terje dat doet.

-Ispell en woordenboeken (verklarende en vertalende), daar zijn ze sterk
in geinteresseert.

-Educatieve soft, moest dat ergens te vinden zijn.

Wat betreft de server-kant: meer uitleg bij Geert. Maar toch enkele
puntjes:

-Samba! Daar is expliciet vraag naar.

-firewall/gedeeld internet

-Printserver

-DHCP

-486 als X terminal

-... moest je nog dingen weten.

Kan allemaal nogal veel overkomen maar de bedoeling is wel niet dat je
alles doet :)

Je kiest maar. Ik dacht dat jij nogal goed was in officetoepassingen (moet
je daar geen lessen van geven?).

Als die cvs niet lukt, vraag maar. Ik wil altijd wel eens langskomen op
een avond (als 't niet regent :)) Maar normaal gezien zou dat geen
probleem moeten zijn. Zorg er wel voor dat als je een naam kiest bij het
inschrijven, je die blijft gebruiken bij het downloaden van de tree en ja,
cvs is cAse sensitive.

Gaspard