Re: GNU/Linux voor middelbare scholen

From: Steven van Impe
Subject: Re: GNU/Linux voor middelbare scholen
Date: Tue, 26 Nov 2002 10:42:50 +0100 (CET)

> Der zal waarschijnlijk toch iets zijn waarover je iets afweet. Ik ben ook
> maar een gewone gebruiker, nochtans ik schrijf ook aan die cursus. Het is
> allemaal een kwestie van eens proberen en de stappen uileggen die je
> gevolgd hebt. Was jij niet bezig met een netwerkje thuis?

bwa, netwerkje niet zozeer
twas nogal een eenvoudige configuratie (3pcs achter een routerke - een
router bakske, dus geen pc geconfigureerd als router)

ik was (en zal na de examens weer) vooral bezig (zijn) met Linux From
Scratch (www.linuxfromscratch.org)

zo leert ge (ik) tenminste hoe een systeem werkt en hoe ge het volledig
zelf kunt opzetten en onderhouden (ipv een distro te installeren, en die
te configureren)

ook is LFS zeer idiot proof, de hints en tutorials op de site geven wel
veel nuttige informatie

mss dit project ook es vermelden in de cursus?

OPM: er is nu ook Beyond LFS, wat uitleg geeft over installatie en config
van serverkes, X, en nog allerhande tools