Re: [Junk] RE: Fw: cursus 'Linux als server' (fwd)

From: gaspard
Subject: Re: [Junk] RE: Fw: cursus 'Linux als server' (fwd)
Date: Tue, 12 Nov 2002 17:24:12 +0100 (CET)

On Tue, 12 Nov 2002, Bernard Grymonpon wrote:

> Is da cynisch of zo? Meer dan "samba" kan ik daar niet op zeggen. Lees
> de website, of doe "man samba" (of beter, "man smbclient" of "man
> smbmount") en alles zal je duidelijk worden.

Nee, was niet cynisch. Ik dacht wel dat het mogelijk was en dat die
windowsdomeinen maar veel lucht zijn maar ik was niet zeker. En zoals
gezegd moest ik gewoon diene mens overtuigen om onze cursus te volgen. Had
ook geen zin om manuals te lezen.

> Een windows domain is niet meer dan een extra parameter. Linux kan ook
> optreden als primary domain controler via samba.
>
> In detail treden zou te lang duren, en ik zou dingen herhalen die
> reeds 1000 keer op het net staan...

Sommige sprookjes gaan per 1001 :-)

> Moest je ooit een detailvraag hebben, ik ben samba-guru(tm), dan wil
> ik je zeker helpen (nalezen van hoofdstuk bv).

En schrijven :-)

Maar 't is goed. Als het op tijd afgeraakt zullen wij je aan deze belofte
herrineren.

> We are Linux. Resistance is measured in Ohms.

Ehm, voor moest je het nog niet weten: 't is nu GNU/Linux... :)

mvg,