Re: we zijn er bijna! (maar nog niet helemaal)~

From: Terje Hansen
Subject: Re: we zijn er bijna! (maar nog niet helemaal)~
Date: Wed, 18 Sep 2002 11:20:18 +0200 (CEST)

> Wat betreft beeldverwerking: ik wil dat wel doen. Gimp en xfig
> (gecombineerd met latex).

ok. Dus ook grafieken (gnuplot). Hoort bij spreadsheat.

> Gnome OF KDE. Ik denk dat ze compleet zullen verloren zijn als we alletwee
> geven. KDE heeft al meer opties dan windows als je dan nog Gnome geeft...
> Ben wel aan het twijfelen tussen KDE en Gnome. KDE is niet echt GNU/GPL
> (maar ik gebruik het wel) en Gnome krijg ik bij mij niet aan de praat.

Ik vind ze alletwee log en groot. Ik hou het bij klein en snel. :)
Red Hat probeert trouwens het verschil tussen de 2 weg te werken.

> Educatieve soft?

maple?

> Dat zal ik wel doen. Ik wacht echter een beetje op Mandrake 9. Zij hebben
> op de CD een zeer goede manual. Spijtig dat ie niet in Latex formaat is...
Oke.
Dus alle nieuwigheden en twijfelachtigheden (dvd, zip, webcam) komen bij
mij terecht. no problem.

> Daarenboven mogen ze dat dan installeren op zoveel computers als ze willen
> en copieren zoveel keer als ze willen!

Nee. Je beschrijft dus enkel de downloadversie. Het is zoals Rudy zei.

> Vind ik een beter idé. Zou trouwens liefst CD's hebben want ik heb geen
> DVD speler.

Wel euh, ik haal mij de dvd-versie in huis, sowieso. Als Zeus wilt
sponseren, gelieve het dan te laten weten. Zoniet bestel ik dat ding deze
week nog. Bij pre-release bestelling krijg je er een petje bij.
Ik heb liever dvd omdat ik dan niet voortdurend moet swappen.
Ik zal ook de commerciele pakketten nodig om al die exotische dingen aan
te gang te krijgen.

Qua fototoestellen moet ze maar het kaartje in een kaartlezer steken.
Zoals Geet doet. Dat zal veel eenvoudiger zijn dan een fototoestel aan te
sluiten. Geert kan dat misschien demonstreren. De aankoop van een
dergelijk ding is onbepaalde tijd uitgesteld. Het fototoestel stond mij
niet aan, en het andere ding is veel te duur, veel te duur. (Dan nog
liever een mac)

Ik zal een 'legal notice' schrijven en bij de onzekere legale stukken daar
naar verwijzen. Maar ik ga er vanuit dat wat ik doe binnen de grenzen van
de legaliteit ligt.

Terje