Re: GNU/Linux voor middelbare scholen

From: Glad Deschrijver
Subject: Re: GNU/Linux voor middelbare scholen
Date: Tue, 10 Dec 2002 22:07:11 +0100

On Tue, 10 Dec 2002 11:29:23 +0100
address@hidden wrote:

> [...]
> Nee. Ik ben op GNU/Linux overgeschakeld omdat LaTeX ondersteuning daar
> veel beter is. Sinds ik GNU/Linux gebruik, heb ik bijna geen office suite
> nodig. En ik merk eigenlijk dat wat ik vroeger met veel moeite probeerde
> te bereiken in Word, ik nu gemakkelijker (en vooral consistenter) kan doen
> met LaTeX.

Ik heb dezelfde ervaring, en niet alleen met Word, ook met Windows...

> Die office suite van KDE is verschikkelijk slecht. Als er wel een iets
> rommel is, dan is het dat. Heb een keer Kpresenter gebruikt (had twee

Ik kan er niet over oordelen, want ik heb er nog nooit in gewerkt.  Maar
het verwondert mij niets dat te horen: KDE zelf vind ik ook slecht.

> [...]
>
> Amai, waar je werkt, zijn ze wel vriendelijk! :)

Hoezo ??

Waar ik werk (dat is de RUG) doen ze niets liever dan MS Word-documenten
doorsturen.  Ik ben dat ongelooflijk beu.  Bovendien zijn niet alle
Word-documenten leesbaar in StarOffice of AbiWord.  Ik moet iedere week
een advalvas-bericht opsturen naar de faculteit Economie (uiteraard in MS
Word-formaat) en die is niet leesbaar in beide programma's, dus moet ik
iedere week naar een Windows-computer lopen om dat bericht te kunnen
aanmaken.  U zult misschien zeggen: waarom schakel je dan niet terug over
naar Windows ? Het antwoord is simpel: ik ben windows zodanig beu dat er
veel meer nodig is om mij daar terug in te krijgen.

> Probeer het eerst allemaal zelf eens uit. Mijn ervaring leert mij dat
> OpenOffice.org nog altijd beter is. Zeker naar textverwerking en
> presentatie toe.

Je moet het dan eerst geïnstalleerd krijgen.

Vriendelijke groeten,
Glad Deschrijver.

 address@hidden             http://allserv.rug.ac.be/~gdschrij
 Dept. of Applied Math. and Computer Science, Ghent University,
 Krijgslaan 281 (S9), B-9000 Gent (Belgium)
 tel. : +32 (0)9/264.47.66              fax. : +32 (0)9/264.49.95
 Fuzziness and Uncertainty Modelling:   http://fuzzy.rug.ac.be
 Petition against the use of MS Word documents for electronic
 communication:  http://gewestpallieter.be/~jvvloet/word/english/
--
 When I was a young man I observed that nine out of ten things I
 did were failures. I didn't want to be a failure, so I did ten